Inovačné vzdelávanie:
Stratégie tvorby inkluzívneho a multikultúrneho prostredia v školskej praxi

Registrovať sa

Cena

99 €

Rozsah

50 hodín

Forma

online

Odborný garant

PhDr. PaedDr. Michal Pankevič, PhD. MBA

Absencia

povolená 20 % absencia

Dĺžka

1 – 2 mesiace

Akreditácia

Číslo akreditácie: 62/2023 – IV
Vzdelávací program

Ukončenie

Praktický výstup a záverečná diskusia

Inklúzia v školách je dôležitá z viacerých dôvodov, a to nielen pre jednotlivcov so špeciálnymi potrebami, ale aj pre celkovú kvalitu vzdelávacieho prostredia. Inklúzia umožňuje interakciu medzi rôznorodými skupinami žiakov a čoraz viac sa na ňu apeluje práve v školskom prostredí. Z toho dôvodu sme pre Vás pripravili jedinečné inovačné vzdelávanie na tému tvorby inkluzívneho prostredia.

Pre koho je inovačné vzdelávanie určené?

učiteľ materskej školy
učiteľ základnej školy
učiteľ strednej školy
učiteľ základnej umeleckej školy
pedagogický asistent
vychovávateľ
majster odbornej výchovy
školský špeciálny pedagóg

Stratégie tvorby inkluzívneho a multikultúrneho prostredia v školskej praxi

FEBRUÁR 2026

Presný termín začiatku a ukončenia bude určený. Harmonogram Vám bude poslaný na e-mail. Vzdelávanie obsahuje 5 stretnutí počas pracovných dní v poobedňajších hodinách. Skoršie termíny plne obsadené.

Ako sa prihlásiť na inovačné vzdelávanie?

Kliknite na Registrovať sa a vzdelávanie vložte do košíka. V košíku si zvoľte spôsob platby, bankovým prevodom (platba na faktúru neskôr) alebo platobnou kartou (okamžitá online platba). Pri platbe bankovým prevodom Vám faktúra príde približne 2 týždne pred začiatkom vzdelávania na e-mail a následne ju uhradíte. Po odoslaní objednávky Vám do 3 pracovných dní zašleme potvrdenie, inštrukcie a tlačenú verziu prihlášky. Prosím skontrolujte si priečinok spam a reklamy.

Lektor

PhDr. Marek Havrila, PhD.

Obsah

Inklúzia, inkluzívny model edukácie, inklúzia kultúry, rôznorodosť, rovnosť, identita, kultúra, subkultúra, multikulturalita, multikulturizmus, akulturalizácia, enkulturácia, presudky, stereotypy, diskriminácia.
Kultúrna a sociálna diverzita v spoločenskom a edukačnom prostredí.
Analýza kurikulárnych dokumentov v kontexte konceptu inklúzie a multikultúrnej výchovy.
Analýza stratégií, princípov a vzťahov inkluzívnej a multikultúrnej edukácie v domácom i zahraničnom kontexte.
Špecifiká a potreby aktérov inkluzívnej a interkultúrnej edukácie, zavádzanie indexu inklúzie, formovanie školského inkluzívneho tímu.
Tvorba inkluzívneho vzdelávacieho programu, indikátory inkluzívneho a multikultúrneho prostredia v škole.
Evalvácia školského a edukačného prostredia.
Aktivizujúce a inovatívne vzdelávacie metódy, klíma školy a klíma triedy.
Využitie IKT nástrojov a online platforiem pri tvorbe inkluzívneho a multikultúrneho vzdelávacieho obsahu.

Vynikajúci lektor, ďakujeme za odpovede na mnohé otázky, na ktoré nám doteraz nikto nevedel takto odborne odpovedať

Cirkevná základná škola Juraja Sklenára Letanovce
PaedDr. Alexandra Kotradyová

Chcem s poďakovať nášmu lektorovi za profesionálny prístup. Je to odborník, ktorý sa výborne orientuje v problematike, ktorú prednáša. Vďaka 😉

ZŠ s MŠ Istebné
Mgr. Katarína Vojteková

Vzdelávanie bolo veľmi zaujímavé a interaktívne, čo mi umožnilo aktívne sa zapájať a lepšie si osvojiť nové informácie. Páčila sa mi práca v skupinách, kde sme mohli riešiť reálne prípady a vymieňať si skúsenosti s ostatnými účastníkmi. Do praxe si určite odnášam nové poznatky o efektívnej komunikácii a tímovej spolupráci, ktoré budem môcť využiť pri svojej práci. Celkovo mám z tohto vzdelávania veľmi pozitívny dojem.

Základná škola s VJM Marcelová
Bc. Adalbert Áron Juhász

Ja som sa pri tomto vzdelávaní cítil veľmi dobre, keďže bolo zaujímavé, pán lektor hovoril upútavo, sem tam zavtipkoval, čo sa mi veľmi páčilo, pretože to odľahčilo myseľ. Do praxe som si odniesol poznatky, ktoré som využil aj na mojich hodinách, a na žiakov, ktorí majú špeciálne potreby sa dívam inými očami.

Hotelová akadémia Hlinská Žilina
Mgr. Radoslav Davis

Páčilo sa mi vzdelávanie, je potrebné v praxi. Deti sú rôzne a chcú sa učiť. My hľadáme cestu.

ZŠ s MŠ Bukovce
Ing. Ingrid Cichá

Vzdelávanie bolo výborné, páčil sa mi celkový priebeh, atmosféra, v praxi využijem všetky poznatky, nakoľko som aj výchovná poradkyňa a máme veľa študentov s ŠVVP, ktorí majú podporné opatrenia. Dojmy zo vzdelávania boli výborné.

Stredná odborná škola Kežmarok
Ing. Martina Marková

Vedomosti, ktoré som získala na vzdelávaní využijem aj v praxi. Vysoko hodnotím prístup lektora aj organizáciu vzdelávania. čas strávený počas vzdelávania bol pre mňa prínosom.

ZŠ Z. Nejedlého Spišská Nová Ves
Mgr. Ľudmila Butvinová

Vzdelávanie sa mi páčilo, bolo v ňom uvedené veľa príkladov do praxe. Dozvedela som sa, veľa informácií ohľadom toho, ako pracovať s integrovanými žiakmi.

ZŠ Štúrova Šaštín-Stráže
Mgr. Dominika Ševčíková

určite odporúčam, pokračujte v tejto téme s týmto lektorom, lebo bolo vidieť že ma prehľad, mne sa potvrdilo, že naša MŠ robí pre inklúziu správne kroky

Materská škola Bohrova Bratislava
Mgr. Lucia Lašáková

veľmi som spokoná, aj ďalšie inovačné si dám cez Mladého podnikavca , školenie bolo hodnotné, časovo výborné, boli nám vopred dané termíny, p. školiteľ – odborník z praxe

ZŠ Podzámska Hlohovec
Bc. Simona Vaváková

Obsah vzdelávania bol prepojený s legislatívou, prehľadne spracovaný, počas diskusie bolo možné riešiť aktuálne požiadavky a problémy z praxe.

ZŠ s MŠ Babín
PaedDr. Anna Kurčinová

Vzdelávanie mi poskytlo cenné poznatky, ktoré boli nielen teoreticky obohacujúce, ale aj prakticky využiteľné. Prinieslo mi nové nápady na spoluprácu s kolegyňami, čo plánujem v budúcnosti implementovať do školských projektov.

ZŠ s MŠ Krušetnica
Mgr. Silvia Dorušáková

Oceňujem praktické príklady a stratégie, ktoré môžem využiť vo svojej praxi. Daný materiál a téma sú aktuálne pre súčasné výzvy v školstve. Interaktívne metódy nám umožnili aktívne sa zapojiť, prípadne aplikovať v praxi získané poznatky. Vážim si skúseného pána lektora, jeho prístupnosť, ochotu diskutovať o rôznych témach, s ktorými sa denne stretávame v školskej praxi a empatiu. Rovnako si cením dobrú organizáciu, jasné pokyny a tiež podporu zo strany pána lektora i organizátorov celého kurzu.

ZŠ s MŠ Rabča
PaedDr. Adriána Škrková

Páčilo sa mi porovnanie a jasné vysvetlenie pojmov inklúzia a integrácia aj prostredníctvom príkladov z praxe. Veľmi ma zaujala legislatíva, ktorá sa mení, zdôraznenie rozdielov a noviniek v tomto procese. Prišla som na to, že v podstate niektorí z nás, v našej škole myslia inkluzívne pri prípravách na vyučovanie, aj v projektovej práci. Potešilo ma, že časť mojej prípravy je akousi prirodzenou inklúziou… Viem, že to čo teraz napíšem, nemá nič spoločné s obsahom, ale p. lektor PhDr. Marek Havrila, PhD. mal veľmi príjemný hlas. Trpezlivo a pokojne vysvetľoval zásadné zmeny.

Gymnázium Púchov
PaedDr. Dana Mucsková

vzdelávanie mi pozitívne zmenilo pohľad na tieto deti, aby som k nim pristupovala ohľaduplne, s dodržaním všetkých kritérií na ich vzdelávanie, byť nápomocná. zároveň sme boli upozornení na novinky v švp, ktoré by nám takto stále niekto mohol objasniť, sledovať ich :-)..Ďakujem veľmi pekne, poznatky využijem v praxi nielen s inklúznymi deťmi.

Gymnázium Nové Zámky
Mgr. Jana Tóthová

Vzdelávanie sa nieslo v príjemnej atmosfére, rozšírila som si vedomosti z oblasti inklúzie. Som rada, že nám zostanú natrvalo podklady zo vzdelávania kedykoľvek k nahliadnutiu, pretože človek zabúda.

ZŠ E. A. Cernana Vysoká nad Kysucou
Mgr. Helena Vojteková

Nákupný košík
Návrat hore